thefabricoutlet.com Reviews

About this Company

We are TheFabricOutlet.com & we believe that shopping for fabric should be a fun and affordable experience for everyone!  We are a family owned business & have 6 fabric outlet stores nationwide, in addition to our new online store.

We are one of the largest wholesalers and retailers of decorative fabrics in the country.  We are thrilled to now offer our best fabrics for purchase online! 

Our customers love our service & our beautiful fabrics for their amazing quality and reasonable prices.  We know you will love our selection of beautiful & versatile fabrics that will enhance any room and make your dream home a reality! 

Our excellent customer service along with our great selection and quality makes us the perfect choice to help you with your fabric needs!    

Filter
Filter
Caliber - Performance Basket Weave
Shopper Approved - Verified Customer
Caliber - Performance Basket Weave
See more product reviews

Denise G - 08/27/2021

Great find

Beautiful fabric. I’m recovering my dining room chairs

Company Response

Hi Denise,

Thank you for your feedback!  We are glad you are happy with your fabric selection!
Please keep us in mind for your fabric needs!

Denise G

08/27/2021 - New Jersey

Great fabrics easy navigation of web site


Royale- Performance Velvet
Shopper Approved - Verified Customer
Royale- Performance Velvet
See more product reviews

Brandi - 08/26/2021

Beautiful!!! So excited to use this for our sofa!

Company Response

Hi Brandi,

Thank you for your positive feedback!  We are so happy you had a good experience with our website!  We are glad that you love the Royale fabric!  We look forward to helping you with your future projects! 

Brandi

08/26/2021 - TX

I was surprised at how quickly they got my fabric to me. It's so deliciously soft! I have a feeling it will stand the test of time. Thanks!


Dressed Up Damask
Shopper Approved - Verified Customer
Dressed Up Damask
See more product reviews

Jan G - 08/26/2021

You Won't Be Disappointed

Saw this same fabric on another site for 2.5 times more. The colors are perfect to blend with my other furniture. Shipping was super fast. I can't wait to see what my recovered chairs will look like.

Company Response

Hi Jan,

Thank you for your wonderful review!  We are happy you are pleased with your selection & our service!  Please keep us in mind for your fabric needs!

Jan G

08/26/2021 - CA

The variety of fabrics available is fantastic. This was my second purchase from thefabricoutlet.com and I am VERY pleased. Great pricing, great selection, great service.


Circular Motion
Shopper Approved - Verified Customer
Circular Motion
See more product reviews

Portland S - 08/26/2021

Great fabric Lousy Shipping

The fabric is great. However, the shipping & tracking were less than stellar. What kind of company says that your package has been delivered (when it wasn't) but to wait 24-48 hours in case it is delivered within that time period.

Company Response

Hi Ellyn,

Thank you for your feedback.  We apologize there was an issue in the delivery of your shipment.  We shipped your order on 8/16 by FedEx & the delay has been on their part, not ours.  We can't be responsible for delays that happen after a shipment leaves our facility.

We are not sure why your comment was "your tracking is abhorrent", when we did notify you the next day of the tracking information, as it was available.

Since the pandemic began, transportation companies, including FedEx, have experienced extreme delays.  We are so sorry your package has been delayed by FedEx.  We make every effort to pack orders in 24-72 hours and for them to be received in 3-7 business days. 

This situation was out of our control.  We apologize for the inconvenience. 

Thank you for supporting our small family-owned business. 

Merchant Response

thefabricoutlet.com tried to help this customer via the Shopper Approved Customer Resolution Center, but the customer did not respond to the assistance provided.
Portland S

08/26/2021 - OR

Your shipping tracking is abhorrent.


Royale- Performance Velvet
Shopper Approved - Verified Customer
Royale- Performance Velvet
See more product reviews

Lauren C - 08/20/2021

Fabric was not the color described

Company Response

Hi Lauren,

We apologize for the inconvenience you experienced with your order.
We always recommend ordering samples of the fabric before purchasing whole yards, to make sure it's the right shade, color or pattern. Unfortunately, you only purchased whole yardage, then realized it would not work for you.   

We did communicate with you regarding your situation & shipped your order as quickly as we could.  We even reimbursed you for fees you paid to your upholster.
Our Vice-President even called you but got no answer.

Our Customer Service Team worked with you in a pleasant & professional manner.
We are sorry that you are disappointed with your experience with us.  We always try our best to accommodate all of our customers. 

Thank you for supporting our small family-owned business.   

Lauren C

08/20/2021 - North Carolina

Fabric was shipped late and will now arrive much later than expected and is costing me extra fees to use. I am very disappointed in the service I was given as it seems they forgot about my order and that led to a shipping delay. I had not received any notice of my order. I would love my money back for the fees I have incurred on this from my upholstery person. Very disappointed.


why Trust Verified Reviews?

Verified Reviews are real, authentic reviews collected from actual paying customers, using Shopper Approved's Verified Review Platform. When reviews are Verified by Shopper Approved, you know that you can trust them to make better buying decisions.

Unverified Reviews on the other hand, are reviews collected by Open Review platforms that allow anyone to leave a review, without any validation or proof of purchase. Unfortunately, most reviews you read online are Unverified Reviews, and can't be trusted.

As a consumer, here's how you can tell the difference:

Verified Reviews from Verified Review Platforms like Shopper Approved, have much higher review counts and higher overall Star ratings, because they attempt to collect reviews from every single paying customer.

Unverified Reviews from Open Review Platforms, tend to have much lower review counts and more negative Star ratings, because people with bad experiences are primarily those who leave reviews. This often creates a misleading, inaccurate portrayal of a companies true reputation.

So, when searching for Verified Reviews, look for the name you know you can trust. Shopper Approved.

Are you a Business?

See What Shopper Approved
Can Do For You

Inactive Business   thefabricoutlet.com

© 2022 ShopperApproved.com. All rights reserved. Learn more about Shopper Approved.

This Shopper Approved Customer Rating and Review Certificate was generated using independent survey information gathered by Shopper Approved, LLC © 2022